Onderscheidingen en prijzen

Elke onderneming is trots op de prijzen en onderscheidingen die ze ontvangt. En dat geldt natuurlijk ook voor ons. Onderscheidingen zijn het bewijs, dat je je werk goed doet. Maar dit is geen reden om tevreden achterover te leunen. In tegendeel: we streven ernaar om elke dag een beetje beter te worden.

In 2014 werd de campagne “Audio Moments” voor onze Siemens producten onderscheiden met een COMPRIX Gold Award in de categorie Medische Producten. Deze prijs is een onderscheiding voor gezondheidscampagnes die complexe content integreren in creatief design en de succesvolle communicatie daarvan naar de klanten. Voor deze onderscheidingen moest een keuze worden gemaakt uit meer dan 270 inzendingen. Onze campagne werd als beste in haar klasse beloond met de Gold Award.

In hetzelfde jaar werden onze Siemens producten geselecteerd voor de Korea Master Brand Award 2014 in de categorie Hoortoestellen. De Korea Master Brand is de hoogste onderscheiding die op basis van een klantenonderzoek wordt toegekend aan betrouwbare merken. De onderscheiding wordt bovendien alom beschouwd als de meest onpartijdige onderscheiding, omdat ze is gebaseerd op een online-klantenonderzoek.

In 2013 werd Siemens in de Verenigde Staten voor het tweede opeenvolgende jaar genomineerd als ‘CES Innovation and Design Engineering Honoree’ in de categorie Toegankelijke technologie. De Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas is een van de grootste vakbeurzen ter wereld op het gebied van technologie en elektronica. De winnende producten werden gekozen op basis van hun innovatieve functies die garant staan voor gebruiksgemak en toegankelijkheid voor consumenten. Aanvullende criteria zijn technische kwaliteiten, ontwerp en de manier waarop de producten zich verhouden tot vergelijkbare producten op de markt.

Bovendien werd Audio Service in 2013 onderscheiden met de   Red Dot Design Award voor haar Rixx G2-serie. Deze internationale prijs wordt jaarlijks door een prestigieuze jury toegekend aan producten met een uitzonderlijke designkwaliteit. In 2013 waren er meer dan 16.000 inzendingen uit 70 landen voor de the Red Dot Design Award. Dit maakt de wedstrijd, die verdeeld is over drie categorieën (Product Design, Design Concept and Communication Design), een van de grootste ontwerpwedstrijden ter wereld.

Voor de premium-verpakkingen van onze hoortoestellen werden we in 2013 onderscheiden met de Dieline Package Design Award in de categorie “Technologie” Dit is de wedstrijd voor het beste ontwerp van verpakkingen voor consumentenproducten. De speciale presentatiebox fungeert tevens als opslag voor de hoortoestellen en de bijbehorende accessoires en weerspiegelt de grote waarde van de hoortoestellen.

In 2012 werden we onderscheiden met de Duitse Toekomstprijs (Deutscher Zukunftspreis). Dit is de hoogste Duitse onderscheiding voor technologie en innovatie. In samenwerking met de universiteit van Oldenburg ontwikkelde een onderzoeksteam een binauraal hoorsysteem waarbij beide hoortoestellen met elkaar kunnen communiceren. Dit is een belangrijke stap in de richting van ruimtelijk horen en een aanzienlijke verbetering van de levenskwaliteit voor mensen met gehoorverlies.